wtorek, 31 stycznia 2012

FORMUŁA 1: aktualności przedsezonowe

HAMILTON : kierowca McLarena został wezwany na rozprawę sądową Adriana Sutila,jednak wyznaczony termin koliduje z zobowiązaniami sponsorskimi Hamiltona.
  Rzeczniczka sądu w Monachium przyznała w ubiegłym tygodniu,że obecność Lewisa Hamiltona ( jest obowiązkowa ).Rozprawa odbędzie się na dwa dni przed oficjalną prezentacją nowego bolidu McLarena.
 Lewis Hamilton został wezwany na pierwszy dzień rozprawy (30 stycznia),jednak-jak informuje BBC jego  prawnik potwierdza,że ma zobowiązania sponsorskie i nie może pojawić się na sali sądowej w tym terminie wyznaczonym.
 Wszystko wskazuje na to,że rozprawa zostanie przełożona lub Lewis Hamilton zostanie zwolniony z obowiązku stawienia się na sali sądowej.
  Rozprawa odbyła 31 stycznia i Sutil został skazany na półtora roku
pozbawienia wolności w zawieszeniu za spowodowanie bójki w dyskotece po GP Chin w 2011 roku
i dokonanie obrażeń luksemburskiego biznesmena Marka
Luxa i grzywną 200 tyś euro.


RAIKKONEN: Fin rozpoczął w poniedziałek dwudniową sesję testową na torze Ricardo Tormo,aby przyzwyczaić się do bolidu formuły 1 po dwuletniej przerwie. Kimi Raikkonen pojawił się na torze o 8.30, a pierwsze okrążenie w bolidzie pomalowanym w czarno-złote barwy z 2010 roku wyposażonym  w demonstracyjne opony Pirelli pokonał tuż po godzinie 9.00.
   Fin po raz ostatni ścigał się w Formule 1 w sezonie 2009 ,następnie próbował swoich sił w rajdach i serii NASCAR.
   Kimi miesiąc temu powiedział,że nie sądzi aby stracił swoją szybkość,jednak największym problemem może być przystosowanie się do nowych opon.



SYSTEM LOTUSA JEST NIELEGALNY

FIA wysłała do wszystkich zespołów pismo w którym stwierdza,że system który opracował Lotus jest niezgodny z przepisami .
  chodzi tu o innowacyjny system hamulcowy,dzięki któremu podczas hamowania zmienia się prześwit bolidu ,który wpływa na jego stabilność i osiągi aerodynamiczne.
Regulamin mówi,że zabrania się jakichkolwiek rozwiązań,które dzięki ingerencji kierowcy wpływają na wysokość prześwitu bolidu.System stosowany przez Lotusa był częścią zawieszenia,a kierowca nie ma na niego wpływu-system reagował automatycznie przy naciśnięciu pedału hamulca nie mógł być zaklasyfikowany do ruchomych części.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz